Teamleider Projecten en Planontwikkeling | 36 uur

U kunt reageren tot en met .

Ben jij een inspirerende leider die graag een team van professionals aanstuurt? Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendige leefomgeving in een gemeente waar ruimte is voor ontwikkeling, innovatie en samenwerking? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe Teamleider Projecten en Planontwikkeling!

Samen bouwen aan de leefomgeving van morgen

Binnen het domein Ruimte werken meer dan 100 collega’s verdeeld over vier teams: Advies en Regievoering, Projecten en Planontwikkeling, Ruimtelijke Kwaliteit en Dagelijks Beheer. Als Teamleider Projecten en Planontwikkeling geef jij leiding aan een team van ruim twintig betrokken professionals. Zij zetten zich dagelijks in op vakgebieden als Ruimtelijke Ontwikkeling, Grondzaken & Vastgoed en Realisatie.

Je vertaalt onze visie en het concernplan naar een concreet teamplan en weet dit effectief om te zetten in actie. Daarbij bewaak je de kwaliteit van zowel de uitvoering als de samenwerking en stimuleer je eigenaarschap binnen het team. Tegelijkertijd ben je een integraal adviseur, waarbij je een bijdrage levert aan vraagstukken die domein- en organisatie breed spelen.

Wat ga je doen?

Als Teamleider Projecten en Planontwikkeling krijg je een veelzijdige rol waarin je:

  • Verantwoordelijk bent voor de sturing van je team op alle PIOFACH-onderdelen (Personeel, Informatie, Organisatie, Facilitair, Automatisering, Communicatie en Huisvesting);
  • Onze visie vertaalt naar concrete doelen en teamleden inspireert om eigenaarschap te tonen;
  • De kwaliteit, ontwikkeling en het welzijn van je team bewaakt en bevordert.
  • Actief samenwerkt met andere gemeenten, externe partners en een netwerk opbouwt;
  • Resultaatgerichte afspraken maakt met teamleden en hen ondersteunt in hun professionele groei;
  • Managementbesluiten afstemt en vertaalt naar organisatorische taakstellingen, projecten en programma’s.
Wat breng jij mee?

Wij zoeken een verbindende en daadkrachtige leider die:

  • Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en natuurlijk gezag uitstraalt;
  • Resultaatgericht werkt, eigenaarschap toont en gevoel heeft voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Bekend is met de PIOFACH-taken en deze effectief weet toe te passen.
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau heeft en relevante leidinggevende ervaring, of de ambitie en het potentieel om hierin door te groeien;
  • Een scherp tactisch en operationeel inzicht combineert met een goed gevoel voor de vakgebieden binnen het team;
  • Onze kernwaarden samen, vertrouwen en nabijheid uitdraagt in je dagelijkse werk.
Waar kun je op rekenen?

Voor de functie van teamleider kun je rekenen op:  

  • Een contract voor 36 uur voor de duur van één jaar met de intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd; 
  • Een salaris van maximaal € 6.862,- (schaal 12 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek; 
  • Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit bied je de vrijheid om dit budget naar eigen wens in te zetten, bijvoorbeeld voor het kopen van extra verlof (187uur), opleiding of uitbetaling; 
  • Een goede verlofregeling van 194,4 uren per jaar bij een voltijd dienstverband. Dit bestaat uit wettelijk verlof (144) en bovenwettelijk verlof (50,4 uur) en betaald- en onbetaald ouderschapsverlof;     
  • Een laptop en telefoon in bruikleen;      
  • Een uitgebreid pakket aan extra arbeidsvoorwaarden, waaronder een thuiswerkvergoeding, een regeling uitruil woon-werkverkeer, een gunstige (lease) fietsregeling en een werkgeversbijdrage in de kosten van de arbeidsongeschiktheids- en zorgverzekering 
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). 
Werken bij de gemeente Dalfsen

Bij de gemeente Dalfsen werk je samen met zo’n 300 collega’s aan een innovatieve en duurzame toekomst. Je werkt in het team dagelijks beheer dat het onderhoud uitvoert aan de openbare ruimte van de gemeente Dalfsen.
We werken nauw samen met inwoners, ondernemers en regionale partners om van Dalfsen een plek te maken waar iedereen zich thuis voelt. Met onze kernwaarden vertrouwen, samen en nabij zorgen we voor een fijne woon-, werk- en leefomgeving.

Daarnaast betekent werken voor gemeente Dalfsen:  

  • Een goede balans tussen werk en privé, waarbij je hybride kunt werken (mits mogelijk in de functie) op kantoor én thuis;
  • Ruimte voor groei! Via de Dalfsen Academie krijg je volop kansen om jezelf te ontwikkelen met diverse cursussen en trainingen;
  • Een werkplek waar jouw ideeën en initiatieven gewaardeerd worden, en waar je samen met enthousiaste collega’s bijdraagt aan tastbare resultaten voor de gemeenschap.

Solliciteren 

Ben jij de teamleider die we zoeken? We ontvangen jouw motivatiebrief met cv graag voor 21 januari 2025. 

Heb je een vraag over de inhoud van de functie? Neem contact op met Paul ten Hoopen, manager domein Ruimte via e-mailadres p.tenhoopen@dalfsen.nl  of telefoonnummer 14 0529. Heb je een vraag over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met Hetty Krul-Nijenhuis, adviseur werving & selectie, via e-mailadres h.krul@dalfsen.nl of 06 405 275 34.

Solliciteren

Procedure

De procedure is als volgt:

  • Solliciteren kan tot en met 20 januari 2025;
  • Sollicitatiegesprekken zijn op.. (volgt zo spoedig mogelijk) ;
  • Een ontwikkelassessment en/of een management development (MD) traject kan tot de mogelijkheden behoren.

Gemeente Dalfsen is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de gemeente. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.