Loopbaanbegeleider - 36 uur per week

Kandidaten begeleiden naar werk, opleiding of een actieve deelname aan de samenleving: dát is waar jij energie van krijgt. Als loopbaanbegeleider ben jij de schakel tussen kandidaten, consulenten en werkgevers. Je stimuleert mensen om zelf stappen te zetten, ziet kansen en weet hoe je talenten verder ontwikkelt. Samen met collega’s en partners in de regio zorg jij ervoor dat inwoners van Dalfsen meedoen. 

Wat ga je doen? 

  • Begeleiden van kandidaten uit de Participatiewet (waaronder statushouders), kandidaten met een indicatie banenafspraak of beschut werk en niet-uitkeringsgerechtigden richting werk of een andere passende plek;
  • Opstellen van re-integratieplannen en organiseren van stages en trainingen;
  • Bewaken van de voortgang, bieden van begeleiding en nazorg;
  • Verzorgen van aanvragen voor een indicatie banenafspraak en/of beschut werk en begeleiden van deze kandidaten richting werk;
  • Verrichten van administratieve werkzaamheden, zoals het toekennen van subsidies en het registreren van re-integratieactiviteiten;
  • Samen met de adviseur werkgeversdienstverlening onderhoudt de werkgeverscontacten en vertaal je de arbeidsmarktontwikkelingen naar kansen voor de kandidaten binnen de gemeente Dalfsen;
  • Samenwerken met consulenten werk & inkomen, jeugd, leerplicht en wmo;
  • Coördineren en monitoren kwaliteit van de jobcoaches waarmee je samenwerkt en goede contacten onderhoudt;
  • Jouw toegevoegde waarde brengen bij projecten als het werkcafé en werkcarrousel.

Wie zoeken we? 

  • Je beschikt over kennis van de arbeidsmarkt en hebt ervaring met re-integratie;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep: statushouders en mensen met een indicatie banenafspraak of beschut werk;
  • Je staat stevig in je schoenen en bent communicatief en coachend sterk;
  • Je bent een doorpakker met verantwoordelijkheidsgevoel en een dienstverlenende instelling;
  • Je bent initiatiefrijk in het organiseren van trainingen, workshops en het oppakken van nieuwe ontwikkelingen;
  • Je kunt met mensen van alle achtergronden samenwerken en bent makkelijk benaderbaar;
  • Je gelooft in de kracht van diversiteit en inclusie.

Wat bieden wij?

  • Een contract voor 36 uur per week (sluiten de uren niet helemaal aan bij je wensen, dan kijken we graag samen naar een passende oplossing);
  • Een salaris van maximaal € 4.998,- (schaal 9, cao gemeenten, peildatum 1-10-2025) op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je flexibel kunt inzetten, bijvoorbeeld voor extra verlof, opleiding of uitbetaling;
  • Een goede verlofregeling van 201,6 uur per jaar bij een voltijds dienstverband en mogelijkheden voor ouderschapsverlof;
  • Een laptop en telefoon in bruikleen;
  • Een pakket aan aanvullende arbeidsvoorwaarden, waaronder een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding, (lease)fietsregeling en een werkgeversbijdrage aan zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekering;
  • Pensioenopbouw bij het ABP.

 Voor de functie van Loopbaanbegeleider kun je verder rekenen op:  

  • Een veelzijdige functie waarin je jouw kennis en ervaring volop kunt inzetten;
  • Een team waarin samenwerking en vertrouwen centraal staan;
  • Ruimte voor eigen initiatief en professionele ontwikkeling;
  • De mogelijkheid om flexibel en deels hybride te werken.

Vragen? 

Heb je een vraag over de inhoud van de functie? Neem gerust contact op met Rianne de Kroon, teamleider Participatie, via r.dekroon@dalfsen.nl of 06 – 40.72.72.07. 
Vragen over de procedure? Neem contact op met P&O, via PenO@dalfsen.nl of 0529 - 488 388. 

Voel jij de klik? 

Reageren kan tot en met 19 oktober 2025 via de knop ‘Solliciteren’. 

  • Sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 27 oktober 2025 vanaf 14.00 uur.

Solliciteren

Gemeente Dalfsen staat voor een organisatie waar iedereen zich welkom voelt. Diversiteit zien wij als kracht. 

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.