Online contentcoördinator I 32-36 uur

Bij de gemeente Dalfsen zoeken we een Online Contentcoördinator die onze digitale dienstverlening naar een hoger niveau tilt. Jij ziet de grote lijnen én draait zelf aan de knoppen. Je denkt mee over strategie, maar zorgt ook dat onze content begrijpelijk, toegankelijk en actueel is. 

Dit is een nieuwe functie binnen ons communicatieteam. Samen met collega’s uit alle onderdelen van de organisatie werk je aan het verbeteren van onze online dienstverlening. Van het optimaliseren van de website tot het creëren van socialmediaposts: jij zorgt ervoor dat alles online klopt. 

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de inhoud én de werking van onze online kanalen. Je schakelt tussen adviseren, coördineren en uitvoeren – en dat maakt jouw rol afwisselend en impactvol. 

Concreet betekent dit dat jij:

  • Werkt nauw samen met onze communicatieadviseurs
  • ontwikkelt en bewaakt de contentstrategie voor onze digitale platforms (o.a. website en intranet) en vertaalt die naar praktische acties;
  • coördineert projecten zoals migraties, audits en aanpassen/onderhoud van digitale formulieren;
  • bent de eindredacteur van het cms (Drupal/Shift2);
  • schrijft en redigeert webteksten op B1-niveau, zodat iedereen ze begrijpt;
  • adviseert over kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en toegankelijkheid van onze online platforms en helpt deze verbeteren;
  • maakt, plaatst en analyseert sociale media posts, samen met je collega’s van communicatie.

Wie ben jij?

Je bent een ervaren online professional met een scherp oog voor gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Je schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering en weet anderen mee te nemen in jouw visie. Samenwerken gaat je makkelijk af, je denkt verder dan je eigen vakgebied en voelt goed aan wat er speelt binnen een politiek-bestuurlijke organisatie.

Daarnaast ben je nieuwsgierig naar online ontwikkelingen, denkt in kansen en hebt een proactieve houding.

Verder vragen we van je:

  • hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in journalistiek, communicatie, media of informatiemanagement;
  • ruime ervaring met contentbeheer en CMS-systemen, bij voorkeur Drupal;
  • ervaring met UX, UI en CX;
  • kennis van WCAG, heldere taal volgens ISO-norm en schrijven op B1-niveau;
  • ervaring met het analyseren van gebruikersdata en het vertalen naar verbeteringen;
  • gevoel voor publieke dienstverlening en vraaggerichte communicatie;
  • sterke adviesvaardigheden en het vermogen om collega’s te begeleiden en enthousiasmeren;
  • creativiteit, analytisch vermogen en oog voor detail;
  • ervaring met beeld en video is een pre.

Wat bieden wij jou?

Werken bij de gemeente Dalfsen betekent werken in een organisatie waar vertrouwen, samenwerking en nabijheid centraal staan. Je krijgt de ruimte om initiatief te nemen, jezelf te ontwikkelen en bij te dragen aan een klantgerichte overheid.

Je komt terecht in een enthousiast communicatieteam van 9 collega’s. Samen zorgen we voor een goede dienstverlening en een sterke online aanwezigheid. Het is een team in beweging – en nooit saai!

Ons aanbod:

  • Een dienstverband van 32-36 uur per week; eerst een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.
  • Een salaris van maximaal € 5.554,- per maand (schaal 10 , cao gemeenten, peildatum 1-1-2026) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop je salaris, dat je flexibel kunt inzetten, bijvoorbeeld voor extra verlof, opleiding of uitbetaling.
  • Een goede verlofregeling van 201,6 uur per jaar bij een voltijds dienstverband.
  • Een laptop en telefoon in bruikleen
  • Een pakket aan aanvullende arbeidsvoorwaarden, waaronder een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding, (lease)fietsregeling en een werkgeversbijdrage aan zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
  • Pensioenopbouw bij het ABP.
  • Volop ontwikkelmogelijkheden via de Dalfsen Online Leren Academie.

Klaar voor een nieuwe stap?

Bij de gemeente Dalfsen geloven we dat verschillen ons sterker maken. We streven naar een werkomgeving waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en gehoord voelt – ongeacht leeftijd, achtergrond, gender, beperking, geloof of seksuele voorkeur. We moedigen je aan om te solliciteren, juist als je denkt dat jouw perspectief iets toevoegt aan ons team.

Solliciteren:

Solliciteer vóór 8 januari 2026 via de sollicitatiebutton. 

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op donderdag 15 januari in de middag. 

Solliciteren

Heb je vragen? 

Voor vragen over de functie neem je contact op met Kristel Hoonhorst, Teamleider KCC, Burgerzaken en Communicatie via telefoonnummer 0529 48 82 88 of k.hoonhorst@dalfsen.nl

Voor vragen over de procedure neem je contact op met Hetty Krul, adviseur werving en selectie via telefoonnummer  06 405 275 34 of e-mailadres h.krul@dalfsen.nl

Gemeente Dalfsen is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de gemeente. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.